Realisatie sanitair gebouw door Stichting Vrienden van Lotus

Realisatie sanitair gebouw door Stichting Vrienden van Lotus Mpongwe, Zambia

Stichting Vrienden van Lotus – sanitaire gebouw Lotus Private School Zambia

“Met goed onderwijs bouwen aan een toekomst” dat is de slogan van Stichting Vrienden van Lotus. Deze stichting zorgt voor de bevordering van onderwijs in de gemeenschap van Mpongwe in Zambia.

Vanwege een gebrek aan een school in de wijken Turbine en Kakombela werd besloten om hier de Lotus Private School op te zetten. In 2018 is de school geopend met drie lokalen, een kantoor en latrines. Inmiddels zijn er zes klaslokalen in gebruik. De doelstelling van de school is om jaarlijks een extra lokaal met sanitair gebouw te realiseren zodat nog meer kinderen onderwijs kunnen volgen. Goede sanitaire voorzieningen bij een school zijn vooral voor meisjes en jonge vrouwen belangrijk, zodat zij ook tijdens hun menstruatie gewoon naar school kunnen. Voorheen bleef deze doelgroep vaak (tijdelijk) thuis of stopte helemaal met school vanwege het gebrek aan sanitaire voorzieningen.

Het Hendrik van Dijks Fonds heeft een financiële bijdrage geleverd voor een sanitair gebouw dat in 2022 in gebruik is genomen.

Andere projecten

Pikaspon – uitbreiding Vocational Training School

Pikaspon – uitbreiding Vocational Training School

Baddegama, Sri Lanka

Het Hendrik van Dijk Fonds heeft een aantal jaren geleden bijgedragen aan de bouw van een ambachtsschool in Baddegama. Dit …
Bekijk meer
Schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen basisschool Stichting Pamoje

Schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen basisschool Stichting Pamoje

Sidenzi, Kenia

In september 2020 vond de officiële opening plaats van het bovengenoemde project in het dorp Sidzeni in Kenia. Stichting Hendrik …
Bekijk meer
Toiletblok multifunctioneel wijkcentrum

Toiletblok multifunctioneel wijkcentrum

Kinkole, Congo

In 2021 heeft het Hendrik van Dijk Fonds al een financiële bijdrage geleverd voor het realiseren van een praktijklokaal bij …
Bekijk meer